Störningsinformation med anledning av stormen Alfrida

På denna sida har vi samlat information som vi ser är relevant för dig som kund med anledning av stormen Alfrida. 


Alla kunder har fått tillbaka strömmen efter stormen Alfrida

Publicerades 2019-01-24 kl. 09:10

När stormen Alfrida drog in natten till den 2 januari blev ca 65 000 av Vattenfall Eldistributions kunder strömlösa. Stormen har orsakat stora skador på elnätet, främst i Roslagen, och arbetet med att reparera och återställa elnätet är omfattande. Under onsdagskvällen fick de sista kunderna tillbaka strömmen inom utsatt prognostid.

Läs hela pressmeddelandet

Läs våra tidigare uppdateringar om störningsläget

Strömavbrott och felanmälan

Anmäl ditt strömavbrott här

Du kan också ringa oss på 020-82 58 58
Öppet dygnet runt.

Om du ser ett träd som ligger över elledningar är vi tacksamma om du ringer till felanmälan och anmäler detta.

Kundcenter i Norrtälje

Vårt tillfälliga kundcenter Norrtälje har nu stängt. Vill du komma i kontakt med oss är du  välkomna att kontakta kundservice på 020-82 00 00.

Frågor och svar - stormen Alfrida

Här hittar du frågor och svar som rör avbrotten som skett i samband med stormen Alfrida. Du kan även ställa dina egna frågor i vårt kundforum.

Till Vattenfall Eldistributions kundforum

Ta del av våra uppdateringar om störningsläget


Prenumerera på våra nyheter

Vi går löpande ut med uppdateringar kring störningsläget. Du kan prenumerera på våra nyheter och få nyheterna direkt till din e-post. 

Läs våra senaste pressmeddelanden

Följ våra uppdateringar på Facebook

Vi ger uppdateringar på vår Facebooksida samt svarar på era frågor.

Till vår Facebooksida

Få en inblick i arbetet efter stormen

Just nu arbetar runt 500 skogshuggare, tekniker, maskinister och andra resurser för att ge våra kunder strömmen åter efter stormen Alfrida. Det handlar om ett reparera och bygga upp elnätet - ett tidskrävande och utmanande arbete där säkerheten sätts först. I filmen får du en inblick i arbetet.