OBS! Föranmäl nya ärenden i nya Mina elarbeten. Befintligt ärende som du skapat i gamla Elarbeten behöver du också färdiganmäla där, detta för att samtliga uppgifter ska följa med i färdiganmälan. Se länkar nedan. Tack för visad förståelse!

Anmäl och följ dina ärenden online

När du ska utföra arbeten i vårt nätområde använder du vår onlinetjänst Elarbeten. Där kan du enkelt för- och färdiganmäla dina arbeten.

Anmäl och följ dina ärenden online

När du ska utföra arbeten i vårt nätområde använder du vår onlinetjänst Elarbeten för att färdiganmäla dina befintliga arbeten.

För nya föranmälningar hänvisar vi till vår nya tjänst Mina elarbeten. Du loggar in i nya Mina elarbeten med samma inloggningsuppgifter som du använt i gamla Elarbeten.

Logga in i gamla Elarbeten och färdiganmäl befintliga ärenden

Logga in i nya Mina elarbeten och föranmäl nya ärenden

Registrera dig som ny användare 

För att kunna använda Mina elarbeten måste du först registrera dig som installatör hos oss. Det gör du genom att fylla i ett registreringsformulär.

När vi har validerat dig som ny användare (senast nästkommande arbetsdag) kan du logga in på Mina elarbeten med ditt installatörsnummer och en pinkod som du får av oss, eller med ditt digitala BankID.

Mer information om nya Mina elarbeten

Frågor och support

Till frågor och svar om nya Mina elarbeten

Har du frågor om tjänsten Elarbeten eller nya Mina elarbeten, kontakta vår telefonsupport på 08-687 33 80 mellan klockan 8 och 12. Behöver du hjälp under övrig tid, mejla våra handläggare på elinstallator@vattenfall.com.



Support

Tel: 08-687 33 80
Vardagar kl. 8–12

E-post: elinstallator@vattenfall.com

Vi besvarar ditt mejl inom 24 h.

Felanmälan

Tel: 020-82 58 58 
Öppet dygnet runt

Anmäl strömavbrott, fel eller risk för fel eller skada på våra anläggningar.