Nytt digitalt verktyg för elinstallatörer - Mina elarbeten
Dags för ett nytt och mer användarvänligt verktyg.

”Elarbeten” blir ”Mina elarbeten”
Vi är glada att presentera vår lösning för digital för- och färdiganmälan i ny modern tappning. Tack vare den nya plattformen är prestandan förbättrad samtidigt som fler och bättre funktioner finns på plats. Trots den anspråkslösa namnändringen har portalen fått ett rejäl uppgradering. Vi kan nu erbjuda ett mer användarvänligt verktyg som vi hoppas underlättar för dig i ditt arbete!
Främsta nyheter
- Mobilanpassad, fungerar lika bra använda på din PC, mobil eller surfplatta
- Lättare att hitta rätt ärendetyp när du ska anmäla nytt ärende
- Anpassade formulär för enklare ifyllnad
- Bättre möjlighet att spara utkast och komplettera med bilagor i befintligt ärende
- Förbättrad kartfunktion
- Engelsk och rysk översättning av sidorna och möjlighet att lägga till fler språk framöver
- Förenklad registreringsprocess
Kom igång
Befintlig användare –du kan logga in med ditt installatörsnummer (40000XXXXX) och fyrsiffriga pinkod under fliken ”Kundnummer”, e-postadress och eget lösenord (om du angett detta i gamla Elarbeten-lösningen) eller ditt Bank-id.
Ny användare – registrera dina uppgifter i formuläret ”Ny användare-registrera ny installatör”. Ett mejl skickas då till angiven e-postadress med information som hjälper dig att logga in direkt. Du har också möjlighet att logga in med digitalt Bank-id.
Lösningen utvecklas fortfarande
Alla väsentliga funktioner finns på plats men utveckling av lösningen fortsätter. Behöver du hjälp att föranmäla i rätt ärendetyp eller har andra frågor och funderingar kring Mina elarbeten? Läs först frågor och svar, se länk nedan.
Om du stöter på problem eller behöver ställa en fråga direkt till oss, kontakta installatörssupporten på elinstallator@vattenfall.com eller på telefon 08-687 33 80 (vardagar kl. 8-12).
Välkommen att för- och färdiganmäla digitalt i nya Mina elarbeten!