Avsluta ditt abonnemang

Avsluta abonnemang

Att säga upp ett abonnemang kan vara aktuellt om ditt företag ska riva fastigheten eller slå ihop abonnemang. Det kostar ingenting att avsluta abonnemanget. Fyll i och skicka in uppsägningsblanketten minst en månad innan elleveransen ska upphöra.

Vid uppsägning av abonnemang avbryter vi elleveransen inom en månad och ditt företag får en slutfaktura från oss. Meddela kundservice om du önskar att vi kommer en särskild dag. Vi ser också till att ditt elhandelsföretag informeras om att abonnemanget har upphört. Vid en uppsägning av abonnemanget kommer vi även montera ner elmätaren på din elanläggning. 

Ladda ner uppsägningsblanketten

Posta portofritt till:

Vattenfall Eldistribution AB
RU 2560
Svarspost 20394916
169 20 Solna


Flyttanmälan

Ska ditt företag däremot flytta gör du en flyttanmälan till oss.

Ladda ner flyttanmälan


Om du inte är nöjd

Kontakta kundservice på 020-82 10 00 så hjälper vi dig komma i kontakt med rätt person eller avdelning för att lösa ditt klagomål.

Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och elnätet. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, anslutningar, faktura och betalning samt Mina sidor.

Till kundservice

Via Facebook

Måndag - torsdag 8-21
Fredag 8-17

Telefon

Vardagar 8–16.30

020-82 10 00

Från utlandet: +46 771 29 66 00

E-post

Vår målsättning är att svara inom 24 timmar på vardagar.

Till kontaktformuläret