Så går en flyttanmälan till

Så gör du en flyttanmälan

  • Du anmäler din flytt till oss skriftligt via flyttblanketten.
  • Vi tar emot och registrerar flytten. Om du tecknat ett elnätsavtal kontrollerar vi att de person- och anläggningsuppgifter som du uppgett är korrekta och ditt avtal med oss kommer att börja gälla från det datum du angett att du flyttar in.
  • Vi skickar ut en bekräftelse på din flyttanmälan i form av ett välkomstbrev senast en vecka efter anmälan. Om du inte har fått någon bekräftelsen en vecka efter du gjort din anmälan, kontakta oss på 020-82 10 00.
  • Avtalet startar från och med det datum som finns angivet i välkomstbrevet.

Tänk på att: En skriftlig flyttanmälan måste alltid skickas in till oss oavsett om du flyttar till, från eller inom vårt elnätsområde. När ett annat bolag inom koncernen tar över ert abonnemang eller om ni byter organisationsnummer behöver vi anmälan senast 30 dagar före förändringen.  

Posta flyttanmälan till:

Vattenfall Kundservice AB
Box 13
880 30 Näsåker

Ladda ner flyttanmälan

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el och elnätet. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, anslutningar, faktura och betalning samt Mina sidor.

Till kundservice