Betalningspåminnelse

Betalningspåminnelse och påminnelseavgift 

Om din faktura inte betalas i tid skickar vi ut en påminnelse. Utskicket sker automatiskt när fakturans förfallodatum passerat och vi inte har mottagit någon betalning. På Mina sidor ser du betalstatus på dina fakturor. Avgiften för påminnelsen är 60 kronor och läggs på din nästa faktura. 

Om fakturan inte heller betalas i tid efter att vi skickat ut betalningspåminnelsen så skickar vi ut ett inkassokrav. Avgiften för inkassot är 180 kronor och läggs även den på din nästa faktura.

Har du betalat fakturan i tid men ändå fått en påminnelse?

Kontrollera först att du har angett rätt OCR-nummer och belopp, uppgifterna finns längst ned på din faktura. Kom ihåg att du hittar dina gamla fakturor på Mina sidor.
Om OCR-nummer eller belopp avviker från det som är skrivet på fakturan, eller om uppgifterna är otydligt handskrivna, måste betalningen tas hand om manuellt när den matchas mot din faktura. Det kan ta någon dag extra och därför kan en påminnelse ha skickats till dig.

Se dina fakturor

Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om elnät. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om flytt, elnätsavtal, strömavbrott, anslutningar, faktura och betalning och Mina sidor.

Till kundservice