Så går en flyttanmälan till

När du ska flytta till eller från en bostad som är ansluten till vårt elnät, så behöver du anmäla din flytt till oss. 

Flytta ut

  1. När du flyttar ut så avslutar du ditt avtal med oss. Du kan anmäla din utflytt via Mina sidor. Gör din anmälan senast 10 dagar innan du flyttar.

  2. Vi registrerar din utflytt i vårt system och inväntar det slutdatum du har bestämt.

  3. När angett datum inträffar läser vi av din elanvändning och skickar en slutfaktura till dig. På fakturan står det ”slutdebiterad” och det innebär att det är den sista fakturan du får från oss.

  4. Du betalar din slutfaktura till oss och avtalet är därmed avslutat.


Anmäl din utflytt


Flytta in

  1. Du anmäler din flytt till oss via telefon på 020-82 00 00,
    eller genom vår flyttformulär Om du redan är kund hos oss, gör du det enklast genom att logga in på Mina sidor.  Du kan också använda dig av vår flyttblankett.
     
  2. Vi tar emot och registrerar flytten. Vi säkerställer att uppgifterna som du uppgett är korrekta och att ditt avtal med oss kommer att börja gälla från det datum som du angett att du flyttar in.

  3. Vi skickar ut en bekräftelse på din flyttanmälan i form av ett välkomstbrev som du får hem i din brevlåda senast en vecka efter anmälan. Om du inte har fått hem bekräftelsen inom en vecka efter att du gjort din anmälan, ta gärna kontakt med oss.

  4. Avtalet startar från och med det datum som finns angivet i välkomstbrevet.

Visa flyttblankett

 

Glöm inte elhandelsavtalet 

När du flyttar in är det viktigt att du tecknar ett nytt avtal med ett valfritt elhandelsföretag, vid en utflytt avslutas nämligen avtalet med din nuvarande elhandlare.

Gör du inget aktivt val får du ett anvisat avtal som ofta är dyrare än andra avtal.