Få information direkt till mobilen om planerade och oplanerade avbrott

Strömavbrott kan vara korta, långa, plötsliga eller planerade. Oavsett vilket, så vill vi att du som kund ska känna dig trygg och ha full koll när ett strömavbrott sker. Här har vi listat tre sätt som kan hjälpa dig att få koll på avbrotten.

Få information om avbrotten som berör dig

Som kund hos oss kan du kostnadsfritt registrera en avbrottsprenumeration på Mina sidor. Då får du information via sms eller e-post om planerade och oplanerade avbrott som sker i området där du bor eller där du har andra anläggningar, till exempel en sommarstuga eller fritidshus.

Skapa en avbrottsprenumeration

Om strömmen plötsligt går

Om det sker ett plötsligt strömavbrott och du inte har fått någon information av oss, kan du börja med att själv kontrollera avbrottet.

  • Är hela bostaden strömlös? 
  • Kan en säkring i proppskåpet gått?
  • Är dina grannar också strömlösa?

Om grannarna är utan el så kan du besöka vår strömavbrottskarta och se om det finns ett registrerat avbrott i ditt område. Om avbrottet inte finns på kartan är vi tacksamma om du gör en felanmälan till oss så att vi kan åtgärda felet. 

När strömmen kommer tillbaka

Om du har registrerat ditt mobilnummer eller din e-postadress på vår avbrottsprenumeration kommer vi att informera dig när strömmen är tillbaka.

Vid ett långvarigt strömavbrott är det bra att tänka på att inte sätta igång för många apparater samtidigt, det kan överbelasta elnätet och strömmen kan gå igen.