Genom att aktivera vårt inbyggda hjälpmedel kan du:

Med vårt inbyggda verktyg kan du få sidorna upplästa och översatta via dina högtalare, från sidans början till slut, eller valda delar.

 

När du ska utföra arbeten i vårt nätområde använder du vår onlinetjänst Mina Elarbeten. Där kan du enkelt för- och färdiganmäla dina arbeten.

Registrera dig som ny användare 

För att kunna använda Mina elarbeten måste du först registrera dig som installatör hos oss. Det gör du genom att fylla i och skicka in dina uppgifter i vårt formulär.

Registrera ny installatör

Inloggningsalternativ

Nyhet Lösenord ersätter PIN-kod från och med den 23/11 2021. Vi har gjort det säkrare för dig att logga in. Logga in med ditt gamla lösenord och installatörsnummer eller ersätt din PIN-kod med ett säkrare lösenord.

Uppdatera PIN-kod till lösenord

  • Gå till inlogg Mina Elarbeten

  • Välj “Installatörsnummer och lösenord” som inloggningssätt

  • Välj alternativet ”Ersätt PIN-kod med lösenord”

  • Fyll i installatörsnummer, din gamla PIN-kod och en e-postadress 

  • Ett mail skickas till e-postadressen du uppgett

  • Öppna mailet och följ instruktionerna för att uppdatera din PIN-kod till ett säkrare lösenord. 

Logga in med installatörsnummer och lösenord

Ange installatörsnummer (40000XXXXX) och ditt lösenord (minst 6 tecken) när du loggar in. 

Logga in med BankID

Du kan också välja att logga in med digitalt BankID. Du verifierar då din identitet med ditt personliga BankID när du loggar in i e-tjänsten och där företräder ditt företag.

 

Support

Har du problem att logga in? Besök vår FAQ där vi svarar på vanliga frågor om inloggning till Mina Elarbeten.  

Till frågor och svar om nya Mina elarbeten

Du kan också maila vår support om du har frågor om tjänsten elinstallator@vattenfall.com.