Strömavbrott

Här ser du våra registrerade pågående och planerade avbrott. Har du ett avbrott som inte syns på kartan?
Ring oss på 020-82 58 58.

 

Strömavbrottsappen

Du kan få uppdateringar och information direkt i din mobil genom att ladda hem vår app för strömavbrottsinformation.

Vidare till App Store

Vidare till Google Play

behöver jag anmäla mitt strömavbrott?

På kartan ser du pågående avbrott och hittar information om beräknad tid för när elen är tillbaka. Hittar du inte avbrottet i kartan så kan du själv kontrollera om felet ligger i din fastighet. Tror du felet beror på elnätet, ring och gör en felanmälan på 020-82 58 58. Vi har öppet dygnet runt:

  • Är jag helt eller delvis utan el?
  • Kontrollera om en säkring har gått, det kan vara antingen en huvudsäkring eller en säkring i din elcentral.
    • Är även dina grannar utan el?
    • Har grannen ström är det troligt fel på din egen anläggning. Om det även är mörkt och strömlöst hos grannarna kan det bero på ett fel i elnätet.

Use Google to translate the web site. Google or Vattenfall Eldistribution take no responsibility for the accuracy of the translation.

Language