Blanketter och formulär

Här har vi samlat våra formulär, blanketter och andra tjänster så att du som privatperson kan komma igång med det du behöver göra.

Autogiro

Om det är någon annan person än den som står på avtalet som ska betala via autogiro måste ni ansluta er via blanketten. Annars ansluter du dig enklast via din internetbank.

Så ansluter du dig till autogiro

Avbrottsinformation

Skapa en avbrottsprenumeration och få information via sms eller e-post om planerade och oplanerade avbrott som berör dig.

Få koll på avbrotten

Bevakning

Beställ bevakning när du ska bygga, fälla träd, schakta eller spränga nära våra ledningar. Då är vi med på plats under arbetets gång och ser till att inga skador uppstår.

Läs om arbete nära ledning

E-faktura

Teckna e-faktura och få fakturan direkt till din internetbank. Tänk på att e-fakturan endast kan tecknas av personen som står på elnätsavtalet.

Läs mer om e-faktura

Flytta anläggning

Vill du flytta en elledning utanför din tomt, elstolpe, nätstation eller elskåp kan du beställa det från oss.

Läs mer om flytt av anläggning

Flytta in

Anmäl din inflytt och teckna ett elnätsavtal med oss när du flyttar in i vårt elnätsområde. 

Så går en flyttanmälan till

Flytta ut

Anmäl din utflytt och avsluta ditt elnätsavtal hos oss när du flyttar från vårt elnätsområde

Så går en flyttanmälan till

Flytta ut och in

Anmäl både din ut- och inflytt när du flyttar inom vårt elnätsområde.

Så går en flyttanmälan till

Huvudsäkring

Vill du öka säkringsstorlek kan en elinstallatör hjälpa till med att beräkna vilken säkringsstorlek du behöver.

Välj rätt huvudsäkring

Kontonummer

Logga in med BankID för att registrera ditt kontonummer så betalar vi ut den del av avbrottsersättningen som återstår efter att den har kvittats mot en kommande faktura.

Läs mer om avbrottsersättning

Ny anslutning

Anlita ett registrerat elinstallationsföretag  som skickar in en föranmälan.  Vill du bara veta kostnaden till att börja med kan du skicka in en offertförfrågan.

Läs mer om ny anslutning

OCR-nummer

Fyll i fakturanumret för att få fram OCR-numret för din faktura. 

Se dina fakturor på Mina sidor

Reklamation

Om du inte är nöjd med oss ska du i första hand vända dig till vår kundservice, men om du inte är nöjd med svaret kan du skicka in en reklamation.

Om du inte är nöjd

Våra kontaktuppgifter

Reparatörsrapport

I vissa fall kan vi kräva en reparatörsrapport gällande en skada som uppstått hos dig. Anlita en reparatör som undersöker skadan och fyller i rapporten. Skicka in rapporten tillsammans med din skadeanmälan.

Läs mer om skadeanmälan

Skadeanmälan

Gör en skadeanmälan om du har fått skador som uppstått vid elavbrott, annan störning i elöverföringen eller av brister i den verksamhet som vi ansvarar för.

Dina rättigheter som kund

Läs om skadeanmälan och ersättning

Skadad elutrustning

Om du upptäcker fel på vår elutrustning, till exempel ett skadat elskåp, en nedfallen elledning eller ett träd som fallit över en elledning så uppskattar vi om du felanmäler det till oss.

Våra kontaktuppgifter

Strömavbrott

Har du ett pågående strömavbrott som inte syns på vår avbrottskarta så kan du anmäla det till oss.

Till strömavbrottskartan

Säg upp abonnemang

Om du ska riva ditt hus, eller vill slå ihop två eller flera abonnemang abonnemang kan det vara aktuellt avsluta ditt elabonnemang.  

Läs om att göra ändringar i abonnemanget

Ägarbyte anläggning

Anmäl ägarbyte när du ska flytta eller av annan anledning vill överlåta avtalet för din produktionsanläggning.

Producera egen el