Om du har fått skador som uppkommit vid elavbrott, annan störning i elöverföringen eller av brister i den verksamhet som vi ansvarar för, kan du ha rätt till ersättning. Läs mer om förutsättningar för hur och när skador ersätts i våra allmänna avtalsvillkor (PDF)

How to change language on this webpage

Kontaktuppgifter

Fyll i formuläret automatiskt

Logga in så fyller vi i delar av uppgifterna.

Logga in

Om skadan

Vad har blivit skadat?  Beskriv varje föremål och uppge följande information:

  • Föremål - varumärke

  • Inköpsår

  • Inköpspris (sek)

  • Dagens inköpspris (sek)

  • Reparationskostnad (sek)

  • Anspråk (sek)

Exempel: Kylskåp Electrolux / inköpsår: 2019 / inköpspris: 11 000 kr / dagens inköpspris: 9 300 kr / reparationskostnad: 5 000 kr / anspråk : 5 000 kr

Bekräfta dina uppgifter

Nedan visas en sammanställning av lämnade uppgifter. Vänligen kontrollera att allting stämmer:

Personnummer: 
Namn:

Anläggnings-ID:
Telefon:
E-postadress:
Anmält till försäkringsbolag: 
Bank:

Clearingnummer:

Kontonummer:

Skadedatum:
 
Skadans uppkomst:
Skadad egendom:
Totalt anspråk:

I nästa steg bifogar du dokument för att styrka skadan.

Underlag

  • Bifoga verifikationer som styrker ditt innehav, föremålets värde och uppkommen skada. Det kan vara kvitton, reparatörsrapporter och intyg från arbetsgivare vid förlorad arbetsinkomst.
  • Är Vattenfall Eldistribution AB ansvarigt för din skada ersätter vi även din eventuella kostnad för reparatörsrapporten. 
  • Matvaror som blivit förstörda vid ett längre elavbrott vill vi att du dokumenterar med foton.
  • Om underlaget ej är tillräckligt för att bedöma skada och ersättningskrav kommer vi att kontakta dig för en komplettering.
Dra och släpp dina filer här
Upp till 4MB
jpg, png, pdf, xlsx, docx