Fyll i och skicka in formuläret för att anmäla ditt strömavbrott.
Logga in så fyller vi i delar av uppgifterna.
Börja med att se över din utrustning för att undvika onödiga kostnader. Svara sedan på följande frågor.
Tänk på att lämna korrekta kontaktuppgifter ifall vi skulle behöva kontakta dig för att få mer information om avbrottet. Vi använder inte dina kontaktuppgifter till andra ändamål än det.
När det blir helt strömlöst eller delar av huset är strömlöst ska du först kontrollera att inte felet finns inom din egen anläggning. Vattenfall Eldistribution äger och ansvarar för inkommande ledning till mätarskåpet samt elmätaren. Du äger mätarskåpet, huvudsäkringar och kabel från mätarskåpet till huset. Om det visar sig att felet finns hos dig fakturerar vi en utryckningsavgift enligt tabellen nedan.
För att du ska kunna få bästa möjliga service av oss så behöver vi hantera dina personuppgifter. Vi samlar bara in dina personuppgifter när det finns lagligt stöd i dataskyddsförordningen (GDPR). Vanliga anledningar till att vi hanterar dina personuppgifter kan t.ex. vara i syfte att utföra en tjänst som du har begärt eller som del av relationen med dig som kund, intressent, ombud eller leverantör. Mer information om hur vi behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har enligt gällande dataskyddslagstiftning hittar du på www.vattenfalleldistribution.se/personuppgifter/. Du kan nå vårt dataskyddsombud på dpo.nordics@vattenfall.com eller 08-739 50 00. Frågor som rör personuppgiftsbehandling kan du ställa till dataskyddsombudet eller via det allmänna kontaktformuläret på vår webb.