Kontakta oss
Om du har frågor eller behöver hjälp med ditt ärende, så har vi samlat våra olika kontaktvägar här. Välj det sätt som passar dig bäst.
Visste du att du kan lösa många av dina ärenden på Mina sidor? Du kan bland annat se dina fakturor, se dina anslutningsärenden, göra en flyttanmälan, ändra betalsätt och följa din elanvändning.
Du känner väl till våra e-tjänster och blanketter?
Använd i första hand våra e-tjänster och blanketter. De kan du använda för bland annat autogiro, e-faktura, skadeanmälan och flytt.
Kontakta oss
Anslutnings- eller elnätsfrågor?
Öppet vardagar 9 - 15
Telefon: 0771-10 10 50
Befinner du dig utomlands: +46 771 10 10 50
Flytt- eller fakturafrågor?
Öppet vardagar 8 - 17
Privatkund telefon: 020- 82 00 00
Befinner du dig utomlands: +46 771 82 00 00
Öppet vardagar 8 - 16:30
Företagskund telefon: 020- 82 10 00
Har du fått strömavbrott?
Öppet dygnet runt
Du kan anmäla ditt strömavbrott dygnet runt via vår digitala anmälan av strömavbrott samt på: 020-82 58 58
Skicka e-post
Kontakta oss dygnet runt via vårt kontaktformulär. Vi svarar så snart vi kan.
Skicka brev
Vattenfall Kundservice AB
Box 13
881 06 Näsåker
Anmäl ett strömavbrott
Anmäl ditt strömavbrott här
Anmäl fel eller skada på elnätet
Du kan anmäla ditt strömavbrott dygnet runt på 020-82 58 58
Vi finns på plats helgfria vardagar 8–17.
Om du inte är nöjd
Har vi inte lyckats leva upp till dina förväntningar? Här hittar du mer information vad du kan göra då.
Betalningsuppgifter
Betalningsmottagare: Vattenfall Kundservice AB
Plusgiro: 413 13 00-8
Bankgiro: 5110-8348
BIC/SWIFT-kod: NDEASESS
IBAN-nummer: SE 74 9500 0099 6042 0384 9767